Magnesium eten tegen stress met deze 3 gerechten

This post is also available in: Español (Spaans)

Magnesium eten tegen stress: het helpt écht. Magnesium zit in chocolade, iets waar we standaard naar grijpen als we gestresst zijn. Reden is dat het lichaam meer magnesium nodig heeft. Er zijn echter ook gezondere ingredienten om je magnesium gehalte aan te vullen.

3 keer per week magnesium eten tegen stress

Wat is het eigenlijk, magnesium? Magnesium is een lichaamseigen stof met als taak om zenuwprikkels over te brengen. Ook zorgt magnesium voor ontspanning in het lichaam en een goede stofwisseling in de hersenen. Uit diverse studies blijkt dat magnesium aanvallen van migraine kan verlichten. Eet minimaal 3 keer per week magnesiumrijk eten tegen stress gedurende een maand en je gaat merken dat je je rustiger voelt. Wat zijn de beste bronnen van magnesium? Dat zijn: groene bladgroente, noten, avocado´s, bananen, zeewier broccoli, peulvruchten, volkoren granen en kraanwater.

Hoe je meer magnesium kunt toevoegen aan je dieet

Wil je vandaag al starten met eten tegen stress? Maak dan voor het diner de volgende 3 recepten:

1. zeewiersalade
2. spinazie en tomatenpasta
3. gebakken banaan en pinda’s

Voorgerecht: zeewiersalade met komkommer

Deze salade bevat de volgende ingrediënten

  • Sesamolie
  • Gembersiroop
  • Soyasaus
  • Knoflook
  • Zeewier
  • Komkommer
  • Sesamzaad

Mix de sesamolie met de gembersiroop en soyasaus en knoflook en laat 5 minuten staan. Snijd de komkommer en mix met het zeewier. Giet de dressing en het sesamzaad over de salade. Eet smakelijk.

Zeewier bevat veel magnesium en jodium

Hoofdgerecht: pasta met spinazie en tomaten

Dit gerecht bevat de volgende ingrediënten:

  • Volkoren pasta
  • Spinazie
  • Ui
  • Knoflook
  • Tomaten
  • Cashewnoten
  • Peterselie

Was de spinazie en bak deze met ui en knoflook. Snijd de tomaten door de helft en bak deze in de koekenpan. In de oven bakken met een snufje zout kan ook. Mix nu de tomaten in een blender voor de pastasaus en voeg de cashewnoten toe aan de saus. Kook de pasta en serveer met de saus en verse peterselie.

Je kunt de pasta nog meer verrijken met magnesium door cashewnoten en peterselie toe te voegen

Dessert: gebakken banaan met chocoladesaus

Dit gerecht bevat de volgende ingrediënten:

  • 100 gram ongezouten pinda’s
  • 4 bakbananen
  • 100 gram pure chocolade
  • 1 deciliter room

Maal de pinda’s fijn en snijd de bananen door. Druk de bananenhelften in het pindamengsel. Bak de bananen totdat ze bruin zijn. Breng ondertussen de room aan de kook en roer de chocolade erdoor. Serveer de bananen met de pure chocoladesaus.

Bon apetit!

Bronnen gebruikt voor dit artikel